Interview with fashion designer, Nelly Horinková


Nelly Horinková je designérka a stylistka. Dělá experimentální aranžmá v kombinaci s moderní krejčovinou. Miluje readymade, remade, recyklaci a v umění jí záleží především na koncepci, myšlence a procesu.





Nelly, proč sis vybrala studium módní návrhářky?

Už od malička jsem byla tvořivý typ. Pletla jsem, vyšívala, háčkovala, kreslila jsem, vystřihovala z papíru a podobně. Navíc mě fascinuje ženská krása a v návrhářství mám od obojího dost.

Kde nacházíš inspiraci ke svým návrhům?

Pro tvůrce dnešní doby je důležité aby nezůstával ve stejné linii, pokud zůstane jeho tvorba stejná zevšední a nikoho nezajímá. Můj recept jak upoutat je inspirovat se pokaždé jinak, a hledat nové cesty k inspiraci.



Jaký je tvůj největší dosavadní úspech a čeho bys chtěla dosáhnout?


Musím se zamyslet. Věcí, které považuji za úspěch se přihodilo v poslední době víc. Řekla bych že je to přijetí na západočeskou univerzitu v Plzni, obor fashion design. Jak řekl ctěný namyšlený Ťapťuch, každý v této republice chce být slavný, i já chci :)



Co si myslíš o odívaní lidí v této republice?

Neznám oblékání lidí v jiných republikách, takže nemůžu srovnávat. Ale když se kouknu kolem sebe vidím hlavně spoustu žen, které by se chtěly oblékat lépe, kvalitněji prostě jinak, ale nemůžou najít cestu.



Kromě navrhování se věnuješ i stylingu. Je tedy možné, že bys ženám mohla poradit co jim sluší a na co by raději měly zapomenout?

Tohle je nepříjmný problém. Hodně zákaznic si myslí že asi umím kouzlit. Každému se líbí něco jiného a já nezařídim aby se líbila všem. Mě se třba líbí velké zadčky a menší prsa. Navíc podle mě jsou klasické časopisové rady jako "postava typu hruška" prostě fake. Je to hlavne o sebevědomí. Na každého platí něco jiného. Dobré řešení je asi jít a zkoušet a zkoušet a zkoušet a vzít si co se líbí Vám, ne stylistce... Ale všem moc ráda poradím jak docílit toho, co si přejí a jak sestavit šatník.

 

Co navrhuješ nejraději? A jaké jsou tvé oblíbené materiály a barvy?


Člověk se dobře vyřádí na šatech a pokrývkách hlavyi. U materiálů tíhnu k pleteninám, jsou příjemné, dobře se tvarují, často se nemusí zapravovat ale na českém trhu jich není moc. Docela se najezdím po republice než seženu co chci. Černá je symbol, miluji ji a stejně tak ji nenávidím.

 
Prozradíš nám, na čem v poslední době pracuješ?

Teď pracuji na své absolventské práci, je z úplně jiného soudku než poslední kolekce. Budou to nositelná tryka a šaty vycházející z etnických střihů doplněné o legíny to vše s potiskem na téma "Moje sny."



Řekni nám něco o své poslední kolekci  

Poslední kolekce je zatím utajovaná, nemá ještě ani název ale prozradím že pracuji s principy recycling, remade a ready-made. Reaguji na přeplněnost trhu s oblečením, na to jak se zvyšuje spotřeba textilu na osobu i na to že se často vyhazuje téměř nepoužité oblečení.



 Nelly děkuji Ti za rozhovor a přeji Ti mnoho dalších úspěchů! :)
Fashion by Nelly

1 komentář:

  1. Super rozhovor, moc se mi líbil. Slečnu neznám, ale určitě její blog projdu :)

    OdpovědětVymazat